「コンビニに外国人観光客が増えているな…」と感じたことはありませんか?
日本のコンビニが、いま世界の注目を集めています。
英語では “convenience store” のはずが、今や “everything store” としてNYタイムズにも紹介されるほど。
商品ラインナップはもちろん、チケット購入、宅配、Wi-Fi、トイレ……
その“便利さの極致”が、外国人にとってはまるでテーマパークのように感じられているのです!
そしてその裏では、外国人観光客のニーズを読み取り、
・外国語表記の追加
・外国語対応バッジ
・彼らが好きな食べ物の商品拡充など、
店舗ごとにローカライズ戦略が進化中。
これはまさに、「現場」から学べるグローバルビジネスの生きた教材です。
日本の人口減少を背景に、コンビニ各社は外国人=成長戦略のカギと捉え、
今後のインバウンド強化の布石を着々と打っています。
👀英語を学ぶとは、教科書で文法を学ぶことだけではありません。
日常に溢れる“気づき”を、英語というフィルターを通して読み解くこと。
そこから、世界で戦う視点と感覚が養われていきます。
「ただ便利だから使っていた」場所も、目線を変えれば、
グローバルビジネスのヒントが詰まったフィールドに変わります。
あなたのコメントをお寄せください!
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🏪 Convenience Stores Become “Hubs for foreign business”
Have you ever felt that “the number of foreign tourists in convenience stores is increasing…”?
Japanese convenience stores are now attracting the world’s attention.
In English, they are supposed to be “convenience stores,” but now they are being introduced as “everything stores” by the New York Times.
The convenience store offers a full lineup of products, ticket purchasing, home delivery, Wi-Fi, and restroom facilities..
The “ultimate in convenience” is perceived by foreigners as if it were a theme park!
Behind the scenes, each store is evolving its localization strategy by reading the needs of foreign tourists,
・Addition of foreign languages notation
・Badges for foreign languages
・Increasing the variety of food items they like, etc.
This is truly a living teaching material of global business that can be learned from the “front line”.
Against the backdrop of Japan’s declining population, convenience store managers see foreigners as the key to their growth strategy and are steadily making strategic moves to strengthen their future inbound business.
👀Learning English isn’t just about learning grammar from a textbook.
It’s about reading and interpreting the “insights” that abound in our daily lives through the filter of English.
From there, you’ll develop a global competitive perspective and sense.
If you change your perspective, even the places you use just because they are convenient,
can be transformed into fields filled with hints for global business.
Please send me your comments!
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